budak nak muntah ape yer dalam benda nie...???

Tuesday 27 December 2011

Teridam SUASANA yang SATU...

Salam kebudak-budakan,

Sepagian mencari
Sedikit pengisian ilmi
Membuka broadband ukhti
Akhirnya jumpa sentuhan hati

Hehe, mulakan pagi ini dengan penuh ceria dan isian…

Pagi ini menjenguk video pertemuan antara Perdana Menteri Palestin dengan Mursyidul Am Ikhwanul Muslimin.. bergetar hati budak, membayangkan aroma kemenangan Islam.

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DFOJ1_tdFEUM%26feature%3Dshare&h=vAQEcYylMAQHvPYJ2yRWmVNXKB32q5Qww_X1aROw3fj0S-g

Ciuman sayang diberikan antara sahabat perjuangan, menunjukkan ukhuwah dalam perjuangan yang beraqidahkan yang sama.

Teringat satu forum antara Presiden PAS, Mantan Mursyidul Am Ikhwan Muslimin, dan Wakil Hamas… apabila ada seorang peserta forum menanyakan soalan : adakah anda bertiga pernah jumpa atau belajar sekali dahulu, sebab saya melihat ukhuwah dikalangan kalian seperti sudah lama berkawan, apa faktornya???

Jawabnya : ukhuwah ini kerana ruh perjuangan yang sama…

Seolah-olah, aku merasai apa yang kamu rasakan, dan kamu rasakan apa yang aku rasakan..

satu bulatan dibentuk oleh banyak tangan

Perasaan inilah yang mahu disemai dalam jiwa umat Islam, dan ia dapat dicapai bila kita dapat membentuk UMMAH yang SATU, sebagai Jasad YANG SATU…

Pembentukan Negara bangsa oleh penjajah kepada Negara ummat Islam amat merugikan, sehingga nasionalisma membasahi jiwa rakyat Islam..

Bila melihat video pertemuan tadi, teringat peristiwa peperangan Yom Kippur atau perang ramadhan 1973, antara Israel dengan Mesir, Syria dan Iraq… bagaimana 3 negara umat Islam ini bersatu menentang musuh yang satu… (sebenarnya banyak lagi Negara yang join, seperti Algeria, Tunisia, Arab Saudi dan lain-lain)

perang Ramadhan 1973


Rindu pada suasana itu, suasana bersatunya ummat ISLAM… Dipimpin oleh Imam Masjid Bandar Suez (Syeikh Hafiz Salamah)  dan nasihat dari Sheikh Azhar waktu itu bernama Shelkh Abdul Halim Mahmud… merobek banteng Bar Lev ( yang bernilai AS500 juta) hanya dengan pancutan air…

Kita boleh menang andai bersatu dalam satu pasukan dan bergerak sebagai satu pasukan, bukan secara LONE RANGER, tapi seperti POWER RANGERS… 

Budak tetarik dengan kiasan seorang ulama’ Malaysia berkaitan Teamplayer :

“Jika ada pemain yang dilihat semakin tidak menjadi team player dan menyusahkan seluruh pasukan kerana beliau tidak setuju dengan taktik 4-4-2 yang diputuskan, jurulatih pasukan terpaksa bertindak untuk menegur, dan sekiranya keadaan tidak berubah, menggantikannya dengan pemain lain yang lebih bersifat team player. Ini terpaksa dilakukan supaya pasukan itu dapat memfokuskan segala tenaganya untuk menembus gawang gol lawan daripada membazirkan masa menjawab dan memotivasikan pemain mengapa taktik 4-4-2 digunakan hanya kerana beliau lebih sukakan 6-4-0”
STRATEGI!!!


Ok, budak stop kat sini dulu, nak pergi main bola n merancang strategi yang saffan kaannahum BUNNIANULMARSUS…..

·         Budak muntah lagi.

1 comment:

  1. artikel ringkas yg menarik. kesatuan dlm fikiran dn tindakan itu satu kemestian, namun kritikan dn pndgn berbeza itu satu keperluan. jgn kerana nak di tegakkan salah satu, maka kita tinggal salah satu.

    ReplyDelete