budak nak muntah ape yer dalam benda nie...???

Saturday 19 May 2012

RASIONAL TAK???

Salam tumbesaran,


Pejam mata, bangun tidur, makan dan buang air, berjalan kaki, duduk bersila, berfacebook sampai pagi, rupanya dah nak masuk Bulan Rejab... 2bulan ag Ramadhan..


Antara bulan yang digazetkan sebagai bulan Haram.. [muharam, rejab, zulkaedah, zulhijjah]


dalam lena kita, dalam lagha kita, dalam entah apa-apa kita, sudah 64 tahun Zionis merampas Baitul Maqdis [15 Mei 1948].


4 hari lepas kita "menyambut" ulang tahun ke 64 tahun malapetaka yang maha dahsyat ini (Nakbah)... 


dan 2 hari lagi kita akan memasuki Bulan Rejab, untuk menyambut kejayaan Solahuddin Al-Ayubi membebaskan Baitul Maqdis dari tentera Solibiyyah (kristian).. setelah hampir 88 tahun diceroboh.


ada macam budak x???




pencerobohan selama 88tahun yang bermula 1099 amatlah dahsyat, disembelih semua manusia yang ada... 


pencerobohan selama 64tahun yang bermula 1948 amat bersistematik dan kejam, diusir "tuan" tanah oleh "tetamu yang tidak diundang" malah dibunuh tanpa bersalah.


apa yang didapati, daripada ke-dua2 pencerobohan ini,.. sebelum melancarkan pencerobohan, Pihak Pope Kristian zaman perang salib dan Yahudi (zionis) pada zaman kini mengadakan perhimpunan @ kongres untuk menceroboh Baitul Maqdis.


mungkin xperlu disentuh secara detail kronologi pencerobohan ini,
ada 2 3 benda yang mungkin menarik perhatian budak...


1095- Pope Urban II telah mengadakan 2 perhimpunan, Persidangan Piacenza di Itali dan Persidangan Clermont di Perancis dalam agendanya untuk melancarkan "perang suci". dan pada 1099, jatuhnya Baitul maqdis.


1897- Kongres Zionis di Basel, Switzerland dalam membincangkan menempatkan yahudi di Palestin, dan pada tahun 1948 jatuhnya Palestine secara rasmi (pada asasnya 1882 yahudi sudah memasuki palestin)


Basel Switzerland 1897




Jelas nampak bagi kita, persamaan :: Bersatunya KRISTIAN dan bersatunya YAHUDI dalam menceroboh Baitul Maqdis...


Umat Islam dimana??? dan bagaimana???


Solahuddin Al-Ayubi dibangkitkan dalam suasana pemerintahan Islam yang boleh dikatakan "zalim" pada zaman itu (Kerajaan Syiah Fatimiah), namun kerajaan ini jatuh dengan naiknya Solahuddin Al-Ayubi dan dapat memerintah Mesir.


Ini berlaku pada abad ke-11


BAGAIMANA dengan abad ke-21 ini???


Kerajaan Diktaktor Mesir (Husni Mubarak) telah dijatuhkan oleh rakyat... dan pada beberapa minggu lepas Calon Presiden Mesir dari FJP, Dr. Mohammad Mursi, mengumumkan untuk menjadikan Baitul Maqdis sebagai Pusat Pentadbiran Islam (Khilafah) andai memenangi pilihanraya ini...


"Solahuddin" ke-2???




Allahuakbar...


Budak nampak semacam ada persamaan... andai kata peristiwa pembebasan yang dilakukan oleh Solahudin Al-Ayubbi sebagai asas strategi untuk membebaskan Palestine pada abad 21 ini, tidak mustahil, Solahuddin kedua akan muncul xlama lagi...


budak amat mengimpikan, mungkin penulisan ini nampak semacam je, tapi moganya ia dapat memberikan satu harapan untuk melihat PALESTIN kembali ke tangan Umat Islam.


Tak lama lagi, insyallah




budak duk usha tengok bagaimana Umar Al-Khattab membebaskan Baitul Maqdis dizamannya... Adakah methodnya sama???


hehehe, kajian budak yang main-main je... jangan serius sangat... tapi Pembebasan Palestin itu benda serius dan kena difikirkan bersama...


tulisan warna merah... bersempena Red Warrior lawan Sime Darby malam nie...kui3


budak muntah, baca sejarah, sampai keluar darahhhh..



No comments:

Post a Comment